Spotkania promocyjne – rozliczenie wydatków na ich organizację w kosztach podatkowych
W wielu branżach organizowane są tzw. spotkania promocyjne, na których przedsiębiorcy przedstawiają swoje produkty/usługi i podpisują kontrakty na ich dostawę/świadczenie. W celu organizacji tych wydarzeń ponoszą niekiedy znaczne wydatki przykładowo na materiały promocyjne. Oczywiście katalog tego typu wydatków i inwencja przedsiębiorców, są w praktyce niemal nieograniczone. Sprawdź, czy tego typu wydatki można bezpiecznie zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
- Data: 11.06.2021
Posiłki dla zleceniobiorców w kosztach? – poznaj nowe stanowisko organów podatkowych
Do tej pory organy podatkowe uważały, że wydatki poniesione na artykuły spożywcze udostępnione osobom zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów. Nowa interpretacja podatkowa zmienia to stanowisko. Poznaj szczegóły.
- Data: 31.03.2021
Jak rozliczać prezenty dla pracowników i kontrahentów
Zbliżają się święta Wielkanocne. Choć większość przedsiębiorców przeżywa teraz trudny okres z uwagi na COVID-19, to jednak z pewnością wielu z nich zdecyduje się na przekazanie pracownikom i kontrahentom chociażby drobnych upominków. Z takim przekazaniem wiążą się skutki podatkowe zarówno dla przedsiębiorców, jak i obdarowanych.
- Data: 15.03.2021
Dla zaliczenia wydatku na posiłek znaczenie ma to, kto go faktycznie zjadł
Wydatki z tytułu zakupu artykułów spożywczych na rzecz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów. Takie wydatki nie pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z osiąganiem przychodów lub zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła przychodów. Natomiast wydatek na kawę i kanapki dla osób zatrudnionych na umowę o pracę pozwalają pracodawcy na odliczenia. Takie stanowisko zajął dyrektor KIS w interpretacji indywidualnej o nr 0111-KDIB1-3.4010.24.2020.1.IM.
- Data: 24.08.2020
Sprawdź, jak rozliczać reklamę w Internecie
Księgowi mają wątpliwości, jak rozliczać podatek dochodowy w sytuacji, gdy przedsiębiorcy zawierają umowy na udostępnianie treści reklamowych na stronach internetowych innego przedsiębiorcy, czy osoby prywatnej. Poznaj podatkowe skutki takich działań.
- Data: 03.11.2016