Uwaga! Informacja PIT-11 za 2022 rok – wersja 29 od 1 lipca 2022 roku
Resort finansów opublikował najnowsze wersje formularzy podatkowych. Umożliwiają one ich wypełnienie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Płatnicy powinni wysłać drogą elektroniczną PIT-11 i PIT-40A/11A za 2022 r. w aktualnych wersjach formularzy. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza. Przesyłane informacje powinny zawierać prawidłowy numer PESEL/NIP podatnika.
Drogą elektroniczną wysyłamy:
- PIT-11 - tylko w wersji 29,
- PIT-40A/11A – tylko w wersji 21.
Najnowsze wersje formularzy umożliwiają ich wypełnienie zgodnie z obowiązującymi przepisami (informacje PIT-11(28) przesłane przed publikacją PIT-11(29) nie wymagają korekty):
- PIT-11 (28) miał zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 stycznia 2022 r. Obowiązywał do 30 czerwca 2022 r.
- PIT-11 (29) ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 stycznia 2022 r. Obowiązuje od 1 lipca 2022 r.
Informacje te można przygotować na formularzu dostępnym na stronie podatki.gov.pl w zakładce Formularze elektroniczne dla płatników.
Prawidłowy numer PESEL/NIP
Wpisanie prawidłowych danych PESEL/NIP osoby, dla której wypełnia się informację (pracownika -podatnika) w dokumentach PIT jest obowiązkiem wynikającym z ustawy. Wpisywanie ciągu tych samych cyfr (jak 1111111111 czy 9999999999) jest nieprawidłowe i nie pozwoli na przesłanie informacji drogą elektroniczną.
Prawidłowe wpisanie numeru PESEL/NIP w informacjach przekazywanych do urzędu skarbowego pozwoli na jednoznaczną identyfikację podatnika.
Płatnicy są zobowiązani podawać go organom podatkowym na dokumentach związanych z wykonywaniem zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności budżetowych, do których poboru są obowiązane organy podatkowe.
Brak prawidłowego numeru PESEL/NIP w przekazanych formularzach podatkowych uniemożliwi skorzystanie z elektronicznej formy złożenia zeznania, a tym samym wywiązanie się z obowiązków podatkowych w podatku PIT.
www.gov.pl